20
Wrz

Bitwa jogurtowa!

Dzień dobry! ☺️

Czas na zwrócenie uwagi na dość istotną rzecz, a mianowicie zamienniki nabiału. Czy faktycznie są tak rewelacyjne jak przedstawiają to nam reklamy? Przyjrzyjmy się im bliżej. 🧐🧐🧐

👉Grafika poniżej przedstawia różnice wartości odżywczych pomiędzy zwykłym jogurtem naturalnym, a jogurtem kokosowym. Widzimy, że w produkcie pochodzenia kokosowego ilość białka jest znacząco mniejsza, ale za to ilość tłuszczy i węglowodanów większa niż u odpowiednika mlecznego.

Porównanie jogurtu naturalnego z jogurtem kokosowym - grafika

👉Ten post ma na celu wytłumaczenie dlaczego przy zmianie produktów pochodzenia zwierzęcego na pochodzenie roślinne nie zawsze waga spada. Jest to spowodowane inną wartością odżywczą produktu w tym też wyższą kalorycznością, o którym często sobie nie zdajemy sprawy.

Nie zrozumcie mnie źle, nie neguję produktów kokosowych, migdałowych itp. Wręcz przeciwnie, uważam, że są świetnym zamiennikiem produktów pochodzenia zwierzęcego. Jednak ten post ma na celu zwrócenie uwagi na to, że nie należy ich bezkarnie jeść kilogramami i nie traktować jogurtu kokosowego jako idealny zamiennik 1:1 jogurtu naturalnego, ponieważ odpowiednik roślinny będzie głównym źródłem tłuszczy i węglowodanów, a niekoniecznie dobrym źródłem białka. 😊

#bądźświadomy