05
lipiec

„Szybkie” płynne kalorie

Dzień dobry!

Często zdarza się, że słyszę:

„Pani Marto, nic nie jem, a waga stoi w miejscu. Co robię nie tak?”

Przede wszystkim wyjaśniam, że ograniczanie posiłków do śladowej ilości, zbyt niskiej kaloryczności nie przyczyni się do spadku wagi bez konsekwencji w postaci „efektu jojo”. Trzeba jeść przede wszystkim zdrowo i wtedy można oczekiwać zmian!🥦🥑🍅🍓🍎

Należy też przyjrzeć się naszym przekąskom, czy nie zawierają zbyt dużo kalorii. Zwróćmy uwagę na niepozorne i ukryte kalorie w postaci napojów. Zdarza się, że naszym „małym grzeskiem” jest dodawanie cukru do kawy czy herbaty. Ograniczamy dwie łyżeczki cukru do jednej, a czasem nawet do pół łyżeczki, by nie przyjmować go w dużej ilości. Jednak tych niepozornie wyglądających herbat i kaw możemy mieć w sumie dziennie z 4 czy 5 filiżanek i już dostarczamy organizmowi nieplanowanych 100 kalorii. Tak więc warto to kontrolować!☕️

„Wszyscy zachęcają do picia wody, bo jest zdrowa. Ja piję wodę, ale smakową, bo do zwykłej nie mogę się przekonać. Przecież w dalszym ciągu to woda, to chyba bez różnicy jaką piję?”💧

Otóż nie, starajmy się unikać napojów wodopodobnych, ponieważ wszystkie zawierają ogromne ilości cukru, który sprawia, że bardziej się nimi najadamy niż nawadniamy.

Na mojej stronie znajdziecie post, dotyczący napojów wodopodobnych. Zachęcam do zapoznania się z nim.⤵️
https://www.facebook.com/…/a.345437466052…/372961109966986/…

Dzisiejsza grafika ma na celu uświadomienie nam, że kalorie mogą być ukryte tam, gdzie nawet byśmy nie pomyśleli, że tam są i to w takich ilościach! Zauważcie, że sumując niektóre z napojów, np. dwa piwa, to ich łączna kaloryczność równoważy się z jednym, smacznym obiadem, prawda?

Comments ( 170 )

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *